Den här veckan i måndags har jag haft engelska, svenska, matematik (där vi hade läxa att göra färdigt vårt spår, jag hade spår 3, röd och det var bara 2 sidor.) (jag började med matematikborgen 5 B och är nu på sidan 12.) och bild, vi gjorde serier, jag blev klar med min.
I tisdags hade vi idrott och NO, då påbörjade vi NTA om elektricitet, min grupp blev klar med uppdrag 1 och 2. Uppdrag 1 skulle vi säga allt vi visste och allt vi ville veta om elektricitet. Uppdrag 2 var att man skulle gissa om en liten lampa lyste eller inte. Sedan skulle vi pröva vad som funkade och inte, min grupp hade bara två fel.
På onsdagen hade vi idrott och NO, då fortsatte vi med ett större grupparbete, att få en normalstor glödlampa att lysa men hjälp av 1,5 volts-batterier och ledningstråd som vi använt tidigare. I andra gruppen behövdes det 20 batterier och för vår grupp 24 batterier.
Torsdag: då hade vi slöjd, jag gjorde färdigt min slöjdpåse och elevens val, RYV. Vi övade lite låtar som vi ska sjunga på en konsert.
Idag fredag har jag haft engelska, bloggen och svenska, Musik och SO. I engelskan hann jag göra till sida 2 i kapitel 7, uppgift 3 är nästan klar.
Övrigt: hela veckan har jag skrivit i IUPn inför utvecklingssamtalet, ämnen som vi har skrivit i är engelska, slöjd, idrott och värdegrund

SLUT