Den här veckan har vi fått fadderbarn och gjorde en bilduppgift tillsammans.
Bilduppgiften skulle handla om friends. Den blev bra.
I veckan hade vi omprov i matematik, jag behövde inte men ville ändå.
Jag är nästan färdig i matteborgenboken och har sammarbetsuppgiften kvar. Jag kommer antagligen inte hinna göra klart den för jag tror att vi börjar på ett nytt kapitel på måndag.
Idrotten var bland dom tråkigaste i mitt LIV! På tisdagen hade vi basket med polisen basket vilket var tråååkigt och på onsdagen gjorde vi något som vi inte brukar göra, dans till rytm. Enligt läroplanen så ska man tråkigt nog kunna det innan sexan. Men jag gjorde mitt bästa.
Friends hade möte och vi pratade om en maskerad och den blir för fagersjöskolans elever på tisdag. Men vi missade svenskan och kom in på engelskan. Men när vi slutade så gjorde vi veckans ord för alla veckor vi missat och hade sedan bråttom till bussen. Men har jag hunnit färdigt med engelskan, vi från friendsgruppen kom nästan mitt i engelskan och blev först efter ordentligt arbete färdiga först.
NO, då experimenterade vi och lärde oss om kopplingar och tecken för t.ex. ___________ är kopplingstråd. Det lärde vi oss för att det ska vara lättare att förstå, och det går mycket fortare att rita en ett exakt kopplingsschema med runda batterier och lamphållare som inte ens står på schemat.
Under veckan hade vi en gång besök. Det var några lärare från Finland och dom tittade på när vi jobbade med SO och gjorde en tankekarta om Götaland. Den blev vi antagligen färdiga med för vi hade gjort ganska mycket och gjorde färgändringar och sådant småfix.
På slöjden gjorde jag klart mitt halvfärdiga pennfodral. Nu är det på utställning i matsalen och jag har förberett mig på att starta en mössa. Jag hoppas att den blir fin och sitter kvar på huvudet.