Engelska, gjorde jag färdigt kapitel 9 i engelska arbetsboken och glosorna är jag säker på att jag fick alla rätt.
Matematik gjorde jag färdigt alla sidor utan sista sidan i läxa, senare i veckan så gjorde jag färdigt hela kapitlet, det var ett väldigt kort kapitel.
Svenskan har jag kommit i kapp i, alla gånger jag har haft möte i friendsgruppen.
Bild, har fortsatt med bilduppgiften i fadderbarns grupperna. Då såg vi på alla bilder som vi gjort på smartboarden. När de gått gjorde vi färdigt andra bilduppgifter. När man var klar så fick man upptäcka bildappar i iPaden.
På tisdagen hade vi en maskeradfest för skolan. Jag klädde ut mig till Snögubbe, jag såg tjock ut. Vi lekte lekar som dansstopp och limbo, friendsgruppen var jury och vi röstade på de finaste, konstigaste, roligaste, coolaste och läskigaste. Det var fjorton med prischans och vi valde ut en för varje pris. Det blev alltså fem vinnare. Innan prisutdelningen var det en sten, sax, påse-tävling och den vann ametisternas tävlande. Alla andra fick en tuta som tröstpris. Alla fick under prisutdelningen lite att äta och något att dricka.
På NO’n skulle vi göra en moddel av en glödlampa som började glöda LITE. Jag kom lite sent för att jag hade varit kvar och städat efter maskeraden. Dagen efter hade vi läxförhör. Då skulle vi rita två kopplingsscheman, ett med ett batteri och en lampa och ett batteri, en lampa och en strömbrytare eller en ledningsprovare, det kommer jag inte ihåg. Efter det provade vi genom att använda en ledningsprovare, prova vilka påsklämmor i metall som var ihopkopplade och inte. Det gick fort för oss, men vi fick vänta mycket på att få A-lådan.
Idrotten i onsdags kom jag lite sent till för att jag på morgonen var hos läkaren.