Den här veckan , tisdag, började vi skolan igen. Det var ganska roligt. Då hade vi idrott, som var roligt och läsförståelse, som också var roligt. I onsdags hade vi sovmorgon (bara briljanterna) för att idrottsläraren var ledig, det var skönt men kändes hela tiden som om man var försenad. Då började vi också med bråk och fick skicka in vad vi trodde att man gjorde när man räknade bråktal. Jag och en till visste vad man gjorde. (Det är när man delar upp saker i lika stora delar, tvärtom division) men jag har lärt mig mer om att det var just bråk och att t.ex. 1/4 då ettan står som täljare och fyran som nämnare. Jag har också lärt mig hur man förklarar bråktal bättre än jag beskrev innan.
I torsdags började vi på ny slöjd. (Jag började på träslöjd) det var roligt och jag är om antagligen två gånger klar med nr två av de tre saker man ska göra innan man får välja vad man vill göra. Idag åkte vi till biblioteket och lånade nya böcker, men tyvärr fans det inte tre av de böcker jag tänkte låna där. Sedan när det ringde in efter rasten hade vi engelska och fick vår andra läxa denna vecka, kapitlet hette sweet Lisa. Efter det hade vi svenska och jag gjorde klart kapitlet. Slutligen ska vi snart ha musik.