Sv: Blev klar med svenskan i måndags väldigt fort, och helt felfritt tror jag. Började på ett korsord (som någon annan ska få lösa). I läsförståelsen gjorde de som var färdiga {en recention } i två små grupper och vi blev nästan färdiga.
Ma: jag gjorde färdigt maBorgen 5 B och började på 6:an. Det var väldigt lätt och roligt, idag är det prov på bråk.
Bild: vi började skissa på ett matematiskt papper till att måla på en mugg, mina två blev mycket bra.
Musik och slöjd: vi åkte till slottet i gamla stan och tittade på musikkonsert, den första låten var I want you back med Fryshusets gymnasium och i slutet kom Michael Jackson upp på scenen och sjöng slutet. Ps: som spöke, den var jättebra. På slöjden har jag kommit väldigt långt på min lilla och fina skål. Det är roligt.
NO: vi hade läxförhör/ prov på kemin vi haft förra terminen. Sedan nästa vecka ska vi börja med livsmedel.
Idrott: vi hade en tävling, superstar, där man tävlar mot sitt resultat i trean, alltså mot sig själv. Jag förbättrade mig med fyra poäng och jag fick ca tio sekunder bättre när man skulle hänga i ringarna. Och fem-poängaren var på bara 22 sekunder medans jag hängde i 48 sekunder i trean och 55 i nuvarande fyran, jag skulle kunnat hänga längre säkert. Andra idrotten hade vi tennis och bollkontroll, det var trist. Vi hade mindre plan och racket som dess utom inte var så bra. Bollarna var mjuka och det är roligare på tennisplaner.