Bild: Den här veckan har vi i måndags gjort våra muggar (börjat och slutat) och börjat på bilden till vårt nuvarande SO-tema.
Idrott: på idrotten hade vi vikarie, inte roligt, men det vi gjorde var ganska roligt. Vi hade evighetsstaffet, skepp hav och land, killerboll och spökboll Bl.a.
Svenska: vi hade tio ord i veckan, jobbade i praktisk svenska och hade läsförståelse. Orden kändes som alla rätt, och praktisk svenska gick fort att göra. I läsförståelsen som jag ligger lite före i skulle vi göra färdigt en fråga och sedan fick man jobba i eget tempo, jag har kommit väldigt långt med det. Det är lätt och roligt.
Matematik: vi gick igenom våra matematikprov och skulle skriva upp vad man behövde göra omprov på, vilket jag inte behövde. På omprovet fick jag spela spel, vilket inte var så roligt, så jag jobbade i matematik-boken 6A. Det var roligt och jag blev färdig med diagnosen. Men två frågor var svåra och jag förstod dom inte. Den ena var konstig och den andra på engelska så jag förstod inte den heller. Men bortsätt från det var det roligt!
Engelska: vi jobbade i övningsboken och den blev jag som vanligt också klar med med alla rätt. Det var lite roligt.
Slöjd: på slöjden gjorde jag en skål, den är jag jättenöjd med. Den var i koppar och har en liten kakskål som botten. Slöjden tycker jag är rolig och nästa gång ska jag kanske göra en sportflaskehållare.