Den här veckan slutade vi efter lunch, för att det var något Friends-möte. Då missade vi SO-lektionen. Vilket var tråkigt!

Matematik: jag har gjort diagnosen för att det var ett tråkigt lätt kapitel. Jag fick alla rätt och håller på med B-diagnosen. Vi hade ett multiplikation- och divisionstest, jag var snabbast på 2.00 minuter. Jag hade naturligt vis alla rätt också.
Svenska: jag har börjat skriva en text-bok. Hittills har den inte spårat ut, iallafall. För det kan hända att de gör det.
Engelska: jag hann göra klart engelska-kapitlet och hann rätta, jag hoppas och tror att jag har alla rätt på glosorna, läraren glömde att vi skulle översätta texten och inte bara läsa den med rätt uttal.
Idrott: vi hade tabata-träning: 20 sekunder rörelse och 10 sekunder vila, efter 20 sista sekunderna på varje station hade man en minuts vila. För att kunna få nya krafter inför nästa station. Vi lekte också reaktionsboll. Det var roligt, och när vi körde det (två matcher) så blev det oavgjort 32-32 och 46-46. Det var magiskt!
Slöjd: jag har börjat på en nyckelhängare, åt mig själv. Den är snart färdig och den ser väldigt fin ut, enligt mig själv, iallafall.