I veckan var vi på historiska museet och tittade på en vikingautställning. Då blev vi guidade av en guiden, men det gick lite för fort och det märktes att guiden hade lite tid eftersom att vi Inte kunde ställa våra frågor som vi hade väntat oss, vi fick bara svar på ca 5 av 50 frågor, vilket är en väldigt liten del. Det var i övrigt roligt att vara där. Jag tyckte att jag lärde mig ganska mycket. Vi såg en flicka som de hade hittat som mest bevarad från vikingatiden, man är ganska säker på att det är en flicka för atthon har ett djurben till att ha dåtidens nålar i. Vi gick in i ett sagorum där man kunde lyssna på myter bland annat. Vi såg också kläder och andra föremål som de använde då, bl.a en typ buckla som är utav metall längst ut på en sköld och en kam av ben. När vi hade ätit och hade tittat på utställningen själva så gick vi till guldrummet.
Bild: vi har gjort affischer i våran grupp men hann inte med något mer.
Svenska: jag hade möte på svenskan så jag hann bara göra lite på vikingaserien.
Engelska: vi har inte hunnit med någon förutom i morse då vi hade glosförhör.
Matematik: jag har hunnit göra lite i sexans mattebok och eftersom vi inte var i skolan i tisdags blir det väldigt lite att skriva om.
Idrott: vi missade en lektion men då fick vi på andra lektionen välja vad vi skulle göra och set blev krysskung, överlägset.
Slöjd: jag gjorde färdigt min nyckelhängare (jag behövde bara olja den) och sedan hann jag rätt långt på mitt pimpelspö som jag har börjat på.