Den här veckan
Matematik: vi har gjort några uppgifter och räknat ihop våra resultat i lästävlingen. Det var ungefär 4100 sidor. Det var lätt! Jag har fortsatt med matteborgen 6B.
Svenskan har jag inte gjort så mycket mer än att fortsatt på min vikingaberättelse. Men på hemmatid har jag börjat på två egna sagor.
Engelska: jag har övat ganska mycket på engelskaprovet som var nyss. Det kändes ganska lätt. Vi har bara haft det.
Idrott: i tisdags åkte vi skridskor och skadade min tå samma dag, det gör fortfarande ont. Men det var ganska kul ändå. Vi hade också en hinderbana i onsdags. Då hoppade jag på ett ben och det gick fortare än för de andra.
På bilden har vi bara fortsatt med vikingabilden.
NO: vi har provat olika ämnen och tittat med hjälp av jod har vi tittat om ämnena har innehållit stärkelse. Min grupp hade bara några rätt på vad vi trodde.
SO: vi tittade på en film om Ragnarök. (Vikingatiden)