Svenska: jag hade tio ord i veckan och det var lätt. Vi redovisade också våra projekt om vikingatiden på smartboarden. När vi hade läsförståelse så skulle vi på den här och nästa gång skriva en text och frågor, som det stod i boken.
Matematik: jag har gjort färdigt diagnosen i matteboken 6B. Det gick bra och var lätt att jobba i den boken när man förstod, gjorde ca 6 sidor minst på en lektion. Ingrid glömde att vi skulle ha 8:ans tabell och vi ska ha den idag istället. Istället för 8:ans tabell så gjorde vi olika uppgifter, att förklara olika saker i matten.
Idrott: i måndags åkte de som ville vara med i bästa fyran för uttagning (inklusive jag) och jag hade lugnt den snabbaste tiden. Idag ska jag vara med i själva tävlingen med mitt lag. Vi hade på den normala idrotten, att man skulle studsa på en sorts studsmatta. Den heter trampets. Och vi hade den på både idrottslektionerna. Skulle vi iallafall ha haft, men det var brandövning andra dan så vi lekte lite enkla lekar bara.
NO: på NO:n så tittade vi ena dagen på en film, SUPER SIZE ME, den handlade om en vuxen person som i en månad skulle prova att till, frukost, lunch och middag äta bara på McDonald’s, fast hann tråkigt nog inte se slutet. Andra dagen vi hade NO så skulle vi ta med saker som vi trodde innehöll stärkelse, (Det var bara hälften i klassen som kom ihåg det). Det mesta (8/11) saker innehöll stärkelse. De som inte hade med sig något fick läsa i en bok under lektionen.
Engelska: vi hade engelskaprov och för första gången så fick alla göra omprovet som var idag. Det var ganska lätt fast det fanns ett litet glömskefel och ett fel för att jag hade lärt mig fel.
SO: vi har snart läst ut en bok, som heter, Borgen i fjärran och tittat på korta vikingafilmer och svarat på vikingatiden. I måndags på bilden så var inte jag här, jag var på uttagningen till bästa fyran medans de två som var kvar i gruppen antagligen gjorde klart bilden.
Elevens val: i gruppen, forskning så redovisade vi den bästa av de saker vi gjort under sex veckors tid. Jag vill fortsätta på forskning på nästa elevens val.
Slöjd: på slöjden så tog jag hem mitt pimpelspö och har fortsatt med en hamsterhinderbana och hjälpte en person med en marsvinshinderbana.
Övrigt: jag har missat vissa lektioner och vi kommer inte ha någon musik idag, p.g.a simtävling.