Matematik: jag har gjort färdigt matten i 5:ans bok om vinklar och har börjat på 6:ans bok om area. Vi har också gjort parövningar och problemlösning.
Svenska: jag tror att jag har fått alla rätt på svenska läxförhöret, igår på lektionen i svenska så hade vi läsförståelse och bild. För att vi skulle hinna göra klart bilden som vi inte hade hunnit på bildlektionen.
Engelska: vi har gått ner på de två lektionerna till 9 minuter och jag har inte pratat svenska. Jag har gjort färdigt läxan och kände mig säker på glosorna idag.
Bild: vi har börjat på en ny bilduppgift, det är en klippövning, man skulle klippa ut vaser och sedan rita dom på ett annat papper så att dom skär in i varandra och sedan skulle vi färglägga med någon slags kritor fast dom vi skulle ha haft fanns inte så vi tog oljepastell och det blev kladdigt, och jag blev färdig med bilden på läsförståelsen.
Idrott: vi hade ett test på hur bra kondition vi hade, vår klass hade fått bäst resultat och jag kom tvåa. Sedan pratade vi om det och jag var röd i ansiktet jättelänge. Andra dagen så hade vi krysskung och det var kul!
NO: vi pratade om protein och sedan så provade vi på våra torra och blöta ämnen med en reagenssticka. Vår grupp blev som vanligt färdig först. På måndagen så hade det hänt en konflikt som gjorde att vi hade NO med en vikarie istället, det var tråkigt. Jag hade gjort färdigt frågebladet som de andra höll på med och jag läste ut boken om fysik och kemi. Då gick jag in på internet och läste om vitaminer och mineralier.
SO: vi har haft prov på vikingatiden och jag tror att jag kommer behöva göra omprov. Fast jag var bland dom som skrev mest på asatron.
Slöjd: jag gjorde färdigt min krycka och satte på en metallsak där det stod mitt namn, sedan så fortsatte jag på hamsterhinderbanan och hjälpte till med marsvinshinderbanan.
Musik: jag gjorde färdigt låten med min sammarbets-kompis och låten uncover fast låten är på svenska. Vi övade också och på tisdag så ska vi redovisa det.
Elevens val: jag har forskat färdigt om fagersjö och börjat på att forska om Olof Palmes död och vem som mördade honom fast det kommer nog inte gå så bra.